^Доверху
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

hair saloonВ раю блаженних мук, де на тонких стеблинах Ростуть, звиваються химерні квіти зла, Подібні до очей жіночих і звіриних, — В пекельному раю його душа жила...

(044) 525–24–71
info@rulskiy.kiev.ua

Літературно-меморіальний музей Максима Рильського

У щастя людського два рівних є крила: троянди й виноград, красиве і корисне...

Режим роботи

Музей працює щодня
з 10.00 до 18.00.
Вихідний - Понеділок 
Замовлення екскурсій - 525 24 71 

 

Рейтинг користувача:  / 1
ГіршийКращий 

На виставці «І застигає світ, як море нерухоме…» представлено 6 невідомих  художніх робіт Ірини Михайлівни Баклемішевої, серед яких акварельні  пейзажі та  олійні портрети. Пейзажам художниці притаманна імпресіоністична манера виконання, що так яскраво представлена в роботах  її академічного учителя  М.Г. Бурачека (1871-1942) -  відомого українського художника, одного із засновників Української академії художеств. Баклемішева мала можливість вчитись і в Ф.Г.Кричевського (1879-1947), чия манера композиції та побудови портрету позначилась на  її власній  у творенні  живописного образу. Зі своїм учителем Ф.Г. Кричевським  І.М. Баклемішева  з 1936 по 1941рік  викладатиме у Київському художньому інституті . 

У 1920-і роки  художниця була причетна до Асоціації революційного мистецтва України (АРМУ), де мала можливість спілкуватись із бойчукістами – прихильниками авангардного мистецтва геніального М. Л.Бойчука (1887-1937). До АРМУ мали причетність також М.Бурачек,  В.Касіян, О. Богомазов, Д. Бурлюк та інші художники-авангардисти.  В «київський» період будуть написані перші художні роботи, відзначені  творчим пошуком власної малярської манери : «Прасувальниці» (1927),«Безробітні на Заході» (1931),«Збір овочів» (1935),«Перше Травня» (1937).

У  пейзажах, створених у 1950-х роках  і представлених на виставці - «На Росі», «Вулиця південного міста», « Збирання сіна» -   прозорість колориту передає  настрій світлої печалі та меланхолійність краси українських краєвидів.

На  виставці можна побачити  рідкісний для творчого доробку художниці портрет Катерини Миколаївни Рильської, виконаний, вірогідно, у 1946 році, по поверненні до Києва сім’ї Рильських з евакуації. Класично скомпонований погрудний портрет передає внутрішню зосередженість портретованої. Майстерно передано порух рук і вираз очей. В портреті ж  « Невістки» (1947-48), виконаному  пастозними мазками, притемненим брунатно-червоним колоритом,  передано стрімкий темперамент і напругу  молодої жінки.  Саме в цих творах особливо  відчутний вплив  Федора Кричевського.

Пейзаж «В Карпатах» був подарований у 1959 р. М. Рильському  під час персональної виставки у Києві (художниця в цей час уже мешкає у Чернівцях). «Карпатський» період можна вважати  етапом зрілої творчості, коли вже  сформовано художній стиль. Пейзажі  того часу відзначені яскравою кольоровою гамою, витонченою колористикою та композицією, що,  в цілому,  вражають своєю оптимістичністю, «сонячністю» світосприйняття. Серед найкращих творів:«На Дністрі» (1948),«Осінь» (1948),«Лісосплав» (1950),«Квітуча яблуня» (1952), «Весна на Буковині» (1958), «З Канівських круч» (1964).

 У 1964 році мисткині присвоєно звання  «Заслужений діяч мистецтв УРСР». Сьогодні роботи  І.М. Баклемішевої зберігаються в художніх музеях Харкова, Луганська та Чернівців , а також  в  літературно-меморіальному будинку-музеї Максима Рильського в Києві.