^Доверху
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

hair saloonВ раю блаженних мук, де на тонких стеблинах Ростуть, звиваються химерні квіти зла, Подібні до очей жіночих і звіриних, — В пекельному раю його душа жила...

(044) 525–24–71
info@rulskiy.kiev.ua

Літературно-меморіальний музей Максима Рильського

У щастя людського два рівних є крила: троянди й виноград, красиве і корисне...

Режим роботи

Музей працює щодня
з 10.00 до 18.00.
Вихідний - Понеділок 
Замовлення екскурсій - 525 24 71 

 

Рейтинг користувача:  / 1
ГіршийКращий 

 

sdfsНа виставці «І застигає світ, як море нерухоме…» представлено 6 невідомих  художніх робіт Ірини Михайлівни Баклемішевої, серед яких акварельні  пейзажі та  олійні портрети. Пейзажам художниці характерна імпресіоністична манера виконання, що так яскраво представлена в роботах вчителя художниці М.Г. Бурачека (1871-1942)- відомого українського художника, одного із засновників Української академії художеств. Баклемішева мала можливість вчитись і в Ф.Кричевського (1879-1947), чия манера композиції та побудови портрету позначились на роботах художниці. Зі своїм учителем певний час  (1936-1941) викладатиме у Київському художньому інституті .  У 20-і роки  художниця була причетна до Асоціації революційного мистецтва України (АРМУ), де мала можливість спілкуватись із бойчукістами – прихильниками авнгардного мистецтва геніального М. Бойчука. До АРМУ мали причетність і М.Бурачек, і В.Касіян, О. Богомазов, Д. Бурлюк та інші художники-авангардисти.  В «київський» період будуть написані перші художні роботи, відзначені творчим пошуком : «Прасувальниці» (1927),«Безробітні на Заході» (1931),«Збір овочів» (1935),«Перше Травня» (1937).

sdfВ  пейзажах, створених у 50-х роках  і представлених на виставці, «На Росі», «Вулиця південного міста», « Збирання сіна»  прозорість колориту передають настрій світлої печалі та меланхолійність краси українських краєвидів.

 

На  виставці можна побачити  рідкісний для творчого доробку художниці портрет -  Катерини Миколаївни Рильської, виконаний, вірогідно, у 1946 році, по поверненні до Києва сім’ї Рильських з евакуації. Класично скомпонований, погрудний портрет передає внутрішню зосередженість портретованої. Майстерно передано порух рук і вираз очей. В портреті ж       « Невістки» (1947-48), виконаного  пастозними мазками, притемненим брунатно-червоним колоритом передано стрімкий темперамент і напругу  молодої жінки.  Саме в цих портретах відчутний вплив Кричевського Ф.

sdfsdПейзаж «В Карпатах» був подарований у 1959 р. М. Рильському  під час персональної виставки у Києві. (Художниця в це час уже мешкає у Чернівцях). «Карпатський» період можна вважати періодом зрілої творчості, коли сформовано художній стиль. Пейзажі в цей період відзначені яскравою кольоровою гамою, витонченою колористикою та композицією, що в цілому вражають своєю оптимістичністю, «сонячністю» світосприйняття. Серед найкращих творів:«На Дністрі» (1948),«Осінь» (1948),«Лісосплав» (1950),«Квітуча яблуня» (1952),«Весна на Буковині» (1958),«З Канівських круч» (1964).  У 1964 році мисткині присвоять звання  «Заслужений діяч мистецтв УРСР». Сьогодні роботи Баклемішевої І.М. зберігаються в художніх музеях Харкова, Луганська та Чернівців.